15/12

Carola är för jävla häftig.

Ni får gärna rätta mig om jag har fel, för det har jag säkert, men 1986 var väl året första gången sverige fick se henne? Iallafall. Om vi utgår från det så har alltså Carola stått på scenen i över 21 år. Det är längre än vad jag ens har varit påtänkt. Längre än jag har andats. Flera år innan sverige tog vm-brons i fotboll, vilket känns som en evighet sen. Flera år innan jag första gången tog min lågstadie lärare i hand för första gången, kommer aldrig glömma det hemska ögonlblicket. I vilket fall som helst. Carola är och har varit stor hela tiden från den dagen. Jag kommer på mig själv med att sitta och le stort och gunga med när hon nyss uppträdde med "Go Tell It On The Mountain" på Nyhetsmorgon, kanske detta beror på att vi i trean på gymnasiet sjöng denna och den är grym. Eller är det för att jag påminns om vilken otroligt fin och stor artist hon är? Jag vet inte vad det är, men att hon är häftig, det är konstaterat !


Ska alldeles strax hoppa in i duschen och sen göra mig iordning för fest, samt käka lunch, hur ofta gör mig sig iordning för fest vid elva på förmiddan? haha :)   Sen blir det systemet, och sen jobba i tre timmar, göra sig iordning det sista i omklädningsrummet på jobbet, gå ut & ta en cig vid bussen, åka buss och förfesta med lite cider & alla underbara människor, kliva in på BMB och då drar det igång! wiie.

Men som sagt, nu måste jag lämna soffan & pyamasen och göra mig snygg. (are) haha..

Älskar det här kortet. Jag ser så lycklig ut.

image61

Emelie.

Kommentarer
Postat av: Johnny

Året var 1983. :-)

2007-12-15 @ 16:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback