19/12 - del 2

Nu ligger jag här.

Den lediga dagen är slut och imorn är det dags för slit igen. Men det gör mig absolut ingenting för den här dagen har varit superbra.

Men först måste jag berätta m gårdagen.. Skulle öppna.. börjar då vid sju, ju tidigare desto mindre stressigt, så jag brukar försöka va där till senast fem över sju. Gick ner till bilen fem i, tror ni den starta??? Nej nej, klockan blev 7.02 och jag fick inse att cykeln fick bli min utväg, sprang ner i källarn och tror ni cykeln stog där ?? Icke.. letade i alla rum där nere med en puls som inte var av denna värld.. efter fem minuter fick jag ge upp och helt enkelt förstå att jag skulle få ta en löptur till jobbet.. lagomt skoj... Springer uppför trappan och ut, tror ni inte cykeljäveln står där? Nån idiot har alltså ansträngt sig den natten och dfragit upp cykeln för trappan och ställt ut den.. jag tänkte att turen kanske var lite emd mig ändå eftersom den iallafall fanns och gjorde ett sista tappert försök att starta bilen, den funkade fortfarande inte. Cyklade som en tiger till maxi.. stämplade in kvart över sju och bad till Gud att Viola skulle ha inventerat lotterna åt mig kvällen innan som den supermänniskan brukar va snäll å göra.. Möts av en lapp "God Morgon, Hann tyvärr inte inventera lotterna så du får göra det själv idag. Syns sen." .. Ämen vafan.. jaja, där försvann ytterliggare 10 minuter.. jobbade på så gott det gick och tio i åtta var jag så gott som klar.. tog ett djupt andetag och började nästan gråta lite för att jag tyckte så synd om mig själv.. Jag tittade ut över min förbutik och FAN, jag hade ju glömt hälla i vatten i korvkantinen.. korven ska va klar klockan 8.. Tror ni man hinner få ca 10 liter vatten att bli 75 grader samt få korven till samma temp på 5 minuter? .. Tekniskt omöjligt.. som tur va köpte ingen korv före halv nio så det ordnade sig.. Men i det stora hela så blev morgonen ganska bra för jag kunde skratta åt hela skiten sen, what to do liksom? :) .. Dagen på jobbet gick fort och jag knyckte vickys bil hem för att se om ja kunde få igång min.. nej den ville bara inte, en tandläkar-kvinna kom och jag bad henne om att få låna hennes batteriresurser lite och kopplade ihop bilarna.. jag va såå säker, bilen starta på en gång :) .. prova om startade bilen för att se så den funkade på egen hand sen och det gjorde den.. hela dagen :) .. umgicks med kristin hela dan GRATTIS 19år.. sen hade vi tjejmys här och det blev sen som vanligt.. skjutsade hem dom 3 på natten och jag och vicky la oss sent. Så somnade vi äntligen, tuff dag.

Och nu tillbaka till dagens äventyr.

Vaknade trött 10.50 imorse och låg och kramades lite med vicky.. snosigare unge får man leta efter.. Det är ju så att vi singeltjejer behöver faktist få kramas också, så då finns vi för varann :) .. Vi gick upp och jag gjorde superfrukost.. gjorde egen rödbetssallad (den är bäst) och limpa & i brist på skinka fick det bli kalla köttbullar på.. Vicky åt..hmm.. fyra mackor? ;) haha. Vi gjorde oss iordning och hon stack till jobbet medans jag tog bilen och tankade och lite sånt där.. Skulle hämta emelie lindberg och när jag ska starta bilen säger den suck och vägrar starta,, kom tre halv överklass killar och jag lånade deras batteri.. började här bli ganska trött på jimmys skitbil.. men sen på eftermiddan stack jag till OK och bevisade att TJEJER KAN !! Efter lite glykol kollande och konstiga blickar från gubbar som trodde jag inte fattade nåt, men det gjorde jag.. så övertalade jag han killen på macken att hjälpa mig kolla om batterivattnet såg bra ut.. han trodde absolut inte det kunde va fel på det utan det va nog bara batteriet som var dåligt, men jag tjatade med han ut och gissa vad.. batteriet var helt jävla torrt. Han blev lite häpen att jag faktist hade haft rätt.. Jag drog i en hel liter och det kan jag säga är rätt ovanligt att få i.. hade kunnat trycka i en flaska till men hade inte tid.. stack till maxi på julbord och umgicks med sofia.. Sen hämtade jag emma och vi hängde lite..
Dagens har varit bra, jag har bevisat för mig själv att jag faktist kan saker jag aldrig trodde jag kunde :)

Nu är jag trött och tydligen handlar det om ICA på ekdal&hakelius.. ska lyssna och bli arg förmodligen...

Hade tänkt skriva om helt andra grejer här idag, men så det kan bli :) haha
Snart helg :)


Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback