20/12

Inatt drömde jag..

Något så otroligt hemskt, som sen blev en utav dom lyckligaste ögonblicken i mitt liv. Ni vet hur svårt det kan vara och förklara drömmar så jag ska göra mitt bästa.

Vi skulle fira jul.. Så satt nån tjej som hette Mia & Gurra Hjort om ni vet vem det är i en båt som stod på typ en brygga.., för det va vatten där vi va typ.. Sen satt dom och gunga och hon Mia va helt plötsligt min  lillasyster rebecca. Båten välte och hamnade upp och ner men vi väntade bara på att dom skulle simma upp, gurra & mia alltså.. Men dom kom aldrig upp och jag lutade mig fram för att känna i vattnet, det va typ 1 dm djupt bara.. så jag ser lite att dom ligger och jag vänder mig om och tänker inte ens titta efter ifall dom lever, men nån som är där säger att rebecca  är död, och gurra då,  så dom körs iväg och jag bara skriker och mamma gråter och jimmy gråter och allt var så jävla jobbigt och jag ville bara vakna.. men det gick inte.. sen gick jag runt där vi va och va helt tom och lillebrorsan va helt konstig för han va så knäckt.. men så gick det upp ett ljus för mig att det va ju nån som hette mia som hade suttit i båten men ja vågade inte säga det till nån så istället började jag i ren förtvivlan springa runt och leta efter rebecca och skrika hennes namn det allra högsta jag kunde.. och då kommer hon fram där, hon har legat under en säng och ritat, "vad är det?"... Och jag blev så himlans lycklig.. Jag bara grina och grina och höll om henne och bärde runt på henne. Och skrek "mamma, mamma, rebecca lever ju".. och mamma grät jätte mycket och gud vilken lycka. Åh.


Det är lite spännande egentligen vad drömmar kan göra med en. Man kan vakna och va helt knäckt, eller lycklig, eller till och med kär. Det är så konstigt vad hjärnan har för makter egentligen när vi inte styr över den.

Men nu ska jag duscha och äta frukost, sen ska jag iväg på lite ärenden, handla, gå på systemet, kolla lite leksaker och så vidare,.. sen är det jobb.

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback