24/12

God Jul.

Imorse vaknade jag halv sju av att vickys alarm ringde, sa till henne att nu snoozar vi en gång och inget mer, hon muttraa, nästa gång klockan ringde hoppade jag på henne och skrek "Nu är det jul, nu är det jul, nu är det jul." .. Hon hade lovat kvällen innan att jag skulle få göra så utan att hon skulle bli arg, det höll hon inte. haha.
Vi käkade lite mys frukost innan hon stack till jobbet och jag la mig en stund igen, men kunde inte sova för de ringde hela tiden och jag kunde inte ha ljudlös ifall ja skulle missa julfrukosten med emma.Det gjorde jag inte, hon dök upp här vid tio och jag försökte piggna till men tröttheten har faktist hängt i sig i stort sett hela dan. Vi bytte julklappar och sen tog vi en tur till carro's grav för att säga god jul. Jag åkte hem till mamma och vi firade jul. Som vanligt så firar vi med våran släkt imorn så idag va det bara jag, mamma, mojje, mojjes mamma, pappa & bror. Och så barna då. Men det va faktist riktigt mysigt. Ju äldre man blir ju trevligare har vi. Idag kände jag faktist att jag tycker om mojje. Han går ju att prata med nu. Han tittar på mig och svarar på tilltal, trevligt.
Dom fick en ny skrivare och jag sa på skämt, "okej, vad bra då tar jag med mig den förra hem då." .. Visste att det skulle bli ett skratt & ett nej eftersom den är morgans.. men vet ni vad han säger, "javisst, ta den du." .. Fast den krånglar så jag har inte orkat installera den, men det är bra för det är allt i att, scan/kopieringsmaskin/skrivare. Kan va bra att ha i framtiden.

Tycker det börjar bli lite synd att barnen börjar tvivla på tomten, men vi gör verkligen vårt bästa på att han finns och man märker på dom när hanverkligen står där att dom blir lite nervösa och så, så vi får hoppas på att nån i familjen snart får sig en ny unge som vi kan lura :) .. Och jag längtar nåt otroligt tills imorn, riktig jul, dock utan Magnus. Men som sagt, en riktig jul, men jimmy & fia och mormor & morfar osv.. Är så nyfiken vad jag får i paket :) .. hehe. Efter idag kan ju allt hända.

Vi fem för ett år sen, jag önskar vi samlades iår också.

image70

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback