26/12

Nu va det slut igen.

Min 20e jul är över.. Och jag längtar redan efter nästa. Det här har varit bästa julen i mitt liv tror jag.
Julen då jag "försonades" med min styvfar.
Julen då jag inte önskat mig nånting men ändå fick saker jag ville ha.
Julen då jag inte fylldes med tårar.
Julen då maten smakade lika bra som den brukar.
Julen då jag åt med måtta.
Julen då tomten inte va Jimmy.
Julen då jag inte blev för full.
Julen då vi andades normalt och bara hade det så jävla kul.
24 december 2008 har höga krav på sig för att överträffa detta års firande. Men jag kommer längta och längta. Så får vi se vart man står i livet då.

Så, vad har vi gjort då? Igår vaknade jag tidigt och första gången på 23 år så höll jimmy en tid. Han hämtade mig kvart i elva och vi drog upp och busade med barna, jag skulle åka hem och hämta det superstora paketet till barna och behövde låna mojjes ford, men då skulle han ändå till maxi så vi åkte tillsammans. Han & jag ensamma i en bil har aldrig hänt. Att vi sen faktist pratade och han gullade med min katt är nåt jag aaldrig trodde skulle hända. Han e fan rätt reko grabben. Sen iallafall kom släkten och vi käkade och firade jul på sedvanligt vis, utan Kalle för som tur e, det är så himla segt på aftonen. Sen kom tomten och vi fick diversa saker vi inte visste att vi ville ha innan, jimmy blev super glad för det jag hade köpt. Ajusst de, har ju inte skrivit det här.. Jag har köpt oss en varsin biljett till James Blunt på Hovet den 23e mars.. Så hade jag skickat efter ett jätte fint vik-kort från extrafilm, som va mörkrött papper och så vek han upp så va de ett jätte fint kort på james vid en mic och så stog det :
"James Blunt

Du & Jag
23 Mars kl 19.30"
typ så.. jag hade ingen kartong att lägga kortet i så jag tog ur alla goda godisar ur en aladdin jag hade fått från jobbet så fick han den halvätna kartongen med kortet i :) ENDAST jag kan göra en sån julklapp och dom tyckte de va roligt. hehe. Nu blire en kort sammanfattning av kvällen, mormor & morfar körde hem mig, emma kom, vi gjorde oss iordning, gick till adde en ansbbis, drog vidare till robban, hade svinkul, stack till statt, för nykter trots att jag va rätt apfull, för mkt folk och konstigt småfolk, gick hem vid två lr nåt, orkade inte efterfest för ovanlighetens skull ;)..haha


Idag har jag varit i karlstad med jimmy och fia och det har som vanligt varit tokmysigt. Har varit på bergvik ochg erjer och trots att jag provade kläder så köpte jag ingenting !! ska köra två månader då jag endast får köpa saker jag verkligen behöver.. tror ni jag klarar de? .. måste ju spara pengar till resan liksom.. kommer bli grymt.


Nu ska jag kolla klart på grabbarna på trean, sen blire förmodligen en prinsessas dagbok som jag aldrig kommer tröttna på. Imorn drar vi igång med jobb igen. Så kan det gå...


Hoppas julen va fin och att ni fick allt ni önskade er..





image71

Kärlek
Emelie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback