30/12 - del 2

2007 blir 2008.

Sammanfattningen av 2007 tar start.

Januari:
Året började med att vi vinkade hejdå till Magnus på tågstationen. Sen drog månanden igång och jag packade och flyttade till min nya lägenhet i stan. Bestämde mig för att ta körkort och bokade första tiden i slutet på februari. Handbollen var som störst för mig den här perioden. Minns särskilt festen hos Mongo 13e jan då jag hade mina bruna linser på mig.

image75

Februari:
IKEA låg mig varmt och hjärtat, likaså ellos och inredningen drog igång. Sydde mina egna första gardiner och lägenheten blev fin. Va iväg på lite småresor, bland annat till Arvika på fest. Tror även det var denna månad som jag började gå ner i vikt på riktigt.

image78

Mars:
Hade inflyttningsfest med mycket folk och statt regerade väl våran vardag på lördagarna. Gick in hårt för handbollen då det snart var dax för Lilla VM. Körde min första division 2 match som utespelare i början på Mars och bestämde mig här för att bli utespelare. Det gick bra. Känslomässigt en jobbig månad.

image77

April:
Månaden började med en påsk utan Magnus. Det kändes verkligen konstigt. Men månaden flöt på bra, vi fick bronsmedalj i Lilla VM, jag åkte motorcykel för första gången, Emma flyttade hemifrån. Men det allra största som hände var att jag klippte av mig allt mitt hår. Det blev riktigt kort. Sen hade jag visst valborgsmässofirande hos mig, och efterfesten blev totalt urballad med ca 24(?) killar och 3 tjejer hos mig. En rolig månad då mycket förändringar i mitt liv gjordes.

image79

Maj:
Hade en estet-träff med lite alkohol och grillning. Vi tjejer som varit närmast fortsatte hos mig en stund och sen mastis. I mitten på maj hade vi en hel del filmkvällar och vi kom varann ganska nära som polare. Vi kidnappade Emma på hennes födelsedag och gick på circus. Sen äntligen den 20e maj så åkte jag & Jimmy och hämtade Magnus på arlanda, efter nästan 5 månader var det skönt att se han igen på nordisk mark. Pirates 3 släpptes och vi var naturligtvis på premiären. Bra månad.

image80

Juni:
Sommaren kom! En hel del skärgårdsturer med morsans 740 blev det. Jag tog med mina två bästa och drog till Liseberg en svänga, vi hade skitkul. Veckan efter blev det mycket solning och sommarplanering i skärgårn. Sen var det dags för skolavsolutning och jag fick för första gången se min lillasyster stå i kyrkan och sjunga Den blomstertid nu kommer, mysigt. Sen kom semestern och alkoholen. Midsommar, Justin Timberlake, och jag fyllde även 20 denna månad. Fets i fyra dagar, alla överallt sa grattis. Bästa årsdagen.

image81
 
Juli:
Vi fortsatte vår galna sommar trots att jag här redan börjat jobba igen. Det va grillkvällar, skärgårdsbad, fikastunder, och massa andra grejer. Vi blev ett skönt sommargäng och jag hade en inneboende (karin) halva juli. Mastiskvällarna var många, likaså sällskapet. Mesta sommarmånaden.

image82

Augusti:
Fortfarande i början på aug körde vi på lika hektiskt och galet, gjorde mig även en ny tatuering. Men sen började det, andingssvårigheterna och yrseln. Visste inte alls vad det kunde bero på så jag slog bara undan tankarna. Sjukanmälde mig tre dagar en vecka så jag va ledig ganska länge. En dag på jobbet klarade jag det inte längre och ringde mamma och tvingade med henne till sjukhuset, jag hade fått symptom av stress & ångest tydligen. Fick en sjukskrivning och låg hemma den veckan som är roligast ever i krhamn. Gocart veckan. Klarade inte att gå utanför min dörr och det är det absolut värsta jag varit med om. Så slutade min sommar & mitt augusti.

image83

September:
Började jobba igen och mådde bättre än på vädligt vädligt länge. Min och Vickys vänskap började växa ordentligt här när vi körde våran första alldeles egna myskväll. Detta var i övrigt en månad med mycket maxifester och sånt härligt. Hade fått mig ett eget schema på 20 timmar i veckan så livet kändes riktigt bra.

image84

Oktober:
Månaden man alltid glömmer bort för den brukar vara ganska oviktig. Men denna var otroligt underbar. Första dagen hämtade jag hem Elisa. Min kisse. Sen blev månadne bara bättre. Älskar hösten och det märks på hur man mår. Brorsan va hemma en sväng och vi hade inte träffats sen den där gången i Maj, så det var skönt. Jag hade dock jordens tandvärk då och var väl inte mitt bästa jag, men en lycklig månad, det var det.

image85

November:
När man hade tappat hoppet om att livet kunde bli bättre så var det just det som hände. Hade en riktigt snygg hårfärg den här månaden och många roliga saker hände. Fick se Markoolio live, fick då även se mina småsyskon riktigt sådär lyckliga, roligaste festerne tror jag va denna månad, va hos fia & jimmy på myskväll, sen kom den bästa helgen på året. Stockholm ! Åkte med min Gustafsson dit och det va så himla bra resa. Vi träffade Daniel Breitholtz också, och tomten! Hela jävla november var tokbra.

image86

December:
Karlstads uteliv hittade sig en plats i mitt hjärta och december är alltid en bra månad. Fick uppgradering på jobbet och fick mig nu ett 75% schema, mer vill jag inte så det var helt perfekt. Trivs bättre med livet än någonsin och jag känner mig i stort sett oknäckbar. Bästa julen någonsin och helt enkelt en riktigt bra avslutning på ett riktigt bra år.

image87


Tack alla Ni som varit med och förgyllt mina dagar, utan Er hade inte livet varit lika mycket värt. Ni gör så att jag längtar efter att vakna på morgonen.


Emelie.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vilken bra sammanfattning. Att du kommer i håg så mycket. Blir glad av att läsa att du är lycklig. Jag gillar lyckliga människor.
Kram

2008-01-01 @ 22:46:42
Postat av: Ingemar

Vilken go tjej du är Emelie!! Kollade eftersom du länkade från FB och har inte läst allt men man blir glad av dig :=))
Ha det gott i vår nu!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback