19/2

Människor.

Som inte fattar något är så jävla jobbigt. Hörde två kunder prata på Maxi idag, om varför vi mår så dåligt. Det fanns tydligen en studie som visade att människan mår så dåligt för att man hela tiden måste göra val. inte bara stora utan även så himla mycekt små. "betala kontant eller med kortet" "ska jag åka nu eller om 5 minuter" eller en sån simpel som "vad ska jag äta idag" .. alla dessa påverkar våran hjärna och tankegångar. Till slut orkar man inte mer och mår dåligt.. Nu ska inte jag klaga eftersom det mesta går min väg nuförtiden.. men man tänker ju ofta på livet. Vart skulle jag vara idag om han hade lyckats till exempel? .. fan finns för mycket att grunda över. Men försöker att inte tänka så mcyket som jag alltid gjort utan bara leva och dras med i det som händer runt mig. det kan vara skönt när man väl lyckas. även fsat det är svårt.

Så fort man tror allt är perfekt så dyker det upp något nytt.. Pengar, fan pengar alltså. Vet ju aldrig hur mycket jag får en månad. April kommer jag vara jävligt fattig eftersom jag jobbat toklite denna månad pga olika anledningar. Känns för jävligt att bara kunna betala räkningarna sen ha kanske 1500 över. Men som tur är så finns mamma. Tro nu för fan inte att jag lever på min mor men man kan LÅNA om det skiter sig. Som jag sagt tidigare så visste jag att det skulle bli såhär eftersom jag denna månad prioriterat körkort och lägenhet. har lagt mycket tid på dessa två saker. och även kommit mina vänner närmare. lärt känna mer om hur dom fungerar när vissa saker händer. haft en jävligt rolig månad. då kanske det är värt att leva "fattigt" en månad. nu vet ja inte om man får kalla det så när man har pengar att röra sig med men för mig kommer det bli svårt. Kanske spara lite från denna lön? haha spara?! finns inte!

Men det roliga med pengar är att i maj så får jag min semesterersättning, oj oj. då blir det bränna, sen i juni kommer skatten, som jag FÖRHOPPNINGSVIS får tillbaka endel på . Vore trevligt. så som ni märker så har ja mycket att se fram emot även när det gäller dom där jävla lapparna som man tappar hur lätt som helst.

blev en innehållsrik blogg idag, men nu orkar jag inte skriva mer. Emma kommer snart ur duschen och då ska vi se Herrans liv och Mysa.. gillar henne hårt.. MIN! :)

en sak till.. idag på jobbet så satt ja i kassan så hörde jag ett litet barn "Emelie!" .. tittar åt vänster och där står mina syskon och vinkar frenetiskt åt mig. FÅR NÄSTAN EN TÅR NU, ÄLSKAR DOM!!

men men..

And off she go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback