11/11 - del 2

Gästbloggare: Elisa.

Idag vaknade jag ganska tidigt och låg och mös med Emelie i sängen, riktigt skönt var det. Sen gick vi upp och jag skrek åt henne att hon borde ge mig mat så till slut fick hon ta tag i saken och ge mig det, då fick jag en överaskning! :) Hon hade köpt en ny matskål och vattenskål åt mig. Dagen började bra. Sen efter några timmar med bus och mys så tog hon fram det där vita konstiga som hon binder in mig i, har hört henne säga "sele".. Sen började hon klä på sig jackan och jag bara "what?" .. Hon tog med mig ut! Kändes helknäppt. Kallt som hundingen va det. Jag la mig på trottoaren och vägrade röra mig, då kom det en snäll tant och klappade mig, jag mådde väl lite bättre men nu fick faktist Emelie bära mig. Så det gjorde hon och vi satte oss vid en bänk vid vattnet där det var massa fåglar :) Men jag var fortfarande lite skärrad att jag fått gå utanför dörren så jag satte mig och bara väntade på att sluta frysa.. Efter några minuter gav jag upp och började utforska bänkarna och kolla på hur många olika sätt man kunde trassla in sig, det var jätte kul! :)
Idag har jag sett:
-två hundar på nära håll
-en tant & en gubbe som stod och tittade på mig jättelänge
-en gubbe dricka ren sprit vid en bänk
-massa bilar
-massa fåglar
-och en hel del löv.

Sen tog hon med mig hem igen, så nu tänker jag sitta och tvätta mig tills jag är renare än gotland !
Ojojoj, händelserik dag idag verkligen, efter tvättningen blir det sova. Kolla bilderna ;)

                             



Elisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback