27/11

Dags för lite blogging.

Sådär, nu ska jag försöka sammanfatta våran lilla weekend.

Lördag:
Bussen gick 07.15 från kristinehamn och vi va trötta, sov lite på bussen och kom till sthlm vid halv elva ungefär, tog t-banan ut till globen där vi inte fick checka in förrän 15, så vi lämnade bagaget och tog en tur i globen shopping.. Började med frukost på mcdonalds.. inte visste vi att det var ett kändistätt mcdonalds, men den första vi såg va fredde granberg, han såg så sleten ut så vi ville inte gå nära honom, typ som värsta alkisen. Vi shoppade lite.. sen letade vi upp närmaste system och inhandlade lite drycker, på vägen tillbaka till hotellet såg vi ett loppis och gick in, supermysigt. Jag hittade fyra handmålade vinglas som jag bjöd 100 spänn för, fick betala 110 haha.. emelie köpte mig en bok om mcdonalds hahaha, kunde aldrig tro att det fanns en sån. tanten vi handlade av visade sig ha varit och kollat på hus i krhamn för någon vecka sen, vad är oddsen? I vilket fall som helst så kom vi tillbaka till hotellet lite småtrötta.. fick rumsnyckeln och åkte upp med förväntan, nej nej, vi hade fått fel rum. ett litet jävla skyffe som finns på bild på min bilddagbok.. jag som är lite bestämd tog tag i saken och vi åkte ner till lobbyn igen och sa att vi fått fel.. vi fick då ett bättre rum. nöjda som vi va slog vi upp tidningarna och läste lite, jag tog ett bad i vårat underbara badrum, och då blev jag tok-förkyld, detta släptte aldrig.. vi gjorde oss iordning lite och tänkte leta upp en trevlig restaurang, men allt va skitdyrt så vi hamnade till slut på mcdonalds för vi va så hungriga.. och riktigt glada blev vi över detta då helt plötsligt en halvmeter bredvid oss står daniel breitholtz, jag viskar till emelie att hon ska titta bakom sig och jag blev helt svettig och yr. haha.. vi satt sedan vi bordet bredvid varandra och nära han skulle gå så badvi om att få ta kort med honom, detta va absolut inga problem och han var supertrevlig.. "ni får ha trevlig kväll ".. vi va rätt nöjda sen.. haha, emelie va lite sugen på utgång men jag verkligen orkade inte så vi myste framför tvn med vinet och cider.. trevligt.. godnatt.

Söndag:
Hotellfrukost... behöver jag nämna mer? underbart !.. att sitta och se ut över hela globen är inte varje morgon man gör.. hehe.. sen gjorde vi oss iordning för en hel dag på Gröna lund.. trodde vi... haha.. tog trikken till gamla stan för att promenera därifrån.. vi trodde de va nära haha.. efter en timme ungefär så står vi längst ut på skeppsholmen och har ungefär 100 meter kvar till Gröna lund, problemet är att det är 100 meter vatten emellan oss... fuck.. var bara att knalla tillbaka till stan och leta efter trevlig tant att fråga, vi hittade henne och hon förklarade vart bussen gick ifrån.. busschaufför #1 var dyng otrevlig och det slutade med att han åkte och vi fick gå till pressbyrån och köpa biljetter.. väl tillbaka så var busschaufför #2 nästan otrevligare och vi blev som tysta möss och satte oss längst bak.. djurgårdsbron visade sig vara stängd vilket betydde omväg.. vi följde med och blev nästan lite oroliga att något skulle hända ute på bushen där vi befann oss.. gustafsson gick fram och frågade vart vi skulle gå av  och hon fick ungefär detta "jag är upptagen nu fröken, du får faktist vänta." .. emelie blev arg och gick bak till mig igen.. men till slut ropade han ut i stil med "och ni som ska till gröna lund och skansen kan gå av nu"... helt störd.. men detta glömde vi snart då vi såg grönan.. såååå fint.. vi gick in och bara tittade på alla lampor och alla mysiga människor, tror vi båda stortrvides där.. till råga på allt så träffa vi RIKTGA tomten.. aldrig träffat en så himla verklig tomte.. han va sååååå gullig :) finns även kort på han på bilddagboken.. efter en timme frös vi och bestämde oss för att åka till stan och leta restaurang.. vi e båda rätt vilsna i sthlm och hittade till slut drottninggatan och en skyltman.. han pekade in mot en gränd där den underbara restaurangen London låg.. helt underbart, vilken service! säger bara en sak, Mastis släng er i väggen... riktig mat till sjukt bra priser.. vi tippade tjejen rätt bra för att va två tjejer liksom.. nöjda och glada köpte vi en varsin bingolott och lite godis och begav oss tillbaka till hotellet... myste myste myste.. det roliga var att vi hade inte satt nån skylt på våran dörr a.la."make up my room", så vi trodde de skulle va så stökigt som vi lämnade de, icke!.. nybäddat, nya handdukar, sjukt bra städat.. härligt :)

Mycket annat märkligt hände denna dagen men jag orkar inte skriva allt. somnade till Sagan om halsbandet eller vad den heter ;)


Måndag:
Frukost igen, inte lika mycket folk som dagen innan så det var mysigare.. härligt.. sen packade vi och jag badade och gjorde om juldånger till badsånger.. hahaha.. emelie stog å sminkade sig samtidigt så vi sjöng för gladan ro..
"En bubbelbadare här bor i staden, han badar i bubblor mest hela dagen.
Han bubblar stora han bubblar små, han gillar bubblor så mycket så.."
"Badet är här, å med en massa bubblor. Kom låt oss bada i bubblorna, när badet är här... "

haha.. och så vidare... sen checkade vi ut och drog till hufvudstaden.. lämnade bagaget i en box på centralstation och checkade lite vart bussen skulle gå ifrån.. med lite mera koll drog vi till stan.. tog som vanligt fel väg men efter lite klagan från oss båda kom vi på att detta bara var bra då vi på våran färd upptäckte både stadshuset med dom fina tre kronorna och trädgården och även slottet.. som är SÅ stort.. "Älskling jag i det 63e badrummet till vänster".. haha hon e rolig röva. Det va mycket fnissande och tokigheter denna dag.. allt gick som på räls för oss, speciellt om man tänker på allt som gått under hela helgen. Vi kom till NK och herregud vilka mysiga julskyltningar dom hade i fönstren.. tokmysigt.. vi gick och shoppade lite och käkade lunch på samma restaurang som dagen innan bjudit oss på underbar middag.. lika bra mat denna dag och vi var glada.. som sagt så shoppade vi lite till innan vi gick till station.. bara så ni vet så ligger centralstation jätte nära sergelstorg.. detta hade jag ingen aning om innan. Men tydligen visste emelie det. Pjuh. Vi hittade plats 27 som bussen skulle gå ifrån och vi blev trötta.. gubben bredvid oss va lite småfull och drack lite öl, men mest så snarkade han.. emelie toksomnade och jag ringde familjen.. magnus kommer inte hem på jul och jag blev lite ledsen och väckte min vän.. sen satt vi och pratade lite och lyssnade på musik.. efter 3 ½ timmar anlände vi äntligen till krhamn och skildes åt. Tack din tok för en bra helg.

Kolla mer om våran helg på
http://seemlaan.bilddagboken.se

Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback