3/11

Jag tar ett djupt andetag och frågar mig själv.

Jag frågar mig själv, hur mycket får pengar vara värt?
Att jobba så man inte orkar engagera sig i sina vänner.
Att slita så man sitter tyst och trött med lyckliga människor runt omkring sig.
Jag frågar mig, är jag värd det jag har?
Att få sitta och bara njuta i värmen och le över livet.
Att signalen ljuder och det är någon underbar människa på andra sidan tråden.
Jag frågar mig, när ska allt falla på plats?
Att en dag sätta sig i soffan och känna att man har landat.
Att kunna andas när och hur jag vill.
Att le och mena det ända in i själen.
Att äta utan skuldkänslor.
Att släppa taget och flyta med så som ni andra gör.
Jag frågar mig, vad är vänskap?


Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback