14/10

Nu är jag lite mer skrivsugen.

Orkade verkligen inte skriva imorse.. Men nu måste jag få skriva lite om igår och sådär., Det var så skönt att vara ledig en helgdag helt utan planer (förutom kvällen då) .. så fick jag sms ganska tidigt av Emelie om vi skulle ta en fika, och i nästa veva ringde jimmy så vi slog ihop oss och fikade hela gänget.
Grabbarna tippade.. eller ja "tippade" haha.. vilka experter dom är som sitter och klunsar om hur matcherna ska gå haha. Jag och Emelie fick oss iallafall ett skratt sen tröttnade vi och drog hem till hennes lya.. Fast innan så sprang brorsan till sin bil och hämtade en grej åt mig, skrev om det igår men det är så otroligt häftigt vad han känner mig. En parfym som jag verkligen tänkt på till och från varje dag i typ tre-fyra månader så står han där med kitet helt plötsligt. Ibland tror jag att vi skulle ha varit tvillingar från början för det är ofta vi tänker lika.
Och på tal om att tänka lika så hade mongo ringt mig i fredags när jag jobbade, och artig som jag är så skulle jag ringa upp när jag sluta men det gick inga signaler utan jag hörde bara "hallå?" .. då hade ringt mig EXAKT i samma sekund som jag ringde han. det var lite konstigt.
Kom hem från jobbet då och upptäckte att idol inte hade blivit inspelat :( men fick ju se det idag och som vanligt så rockar daniel i överklass !
Iallafall, sen när Emelie lämnat av mig igår så tog jag det lite lugnt och mös med katten innan jag började göra mig iordning. åkte upp till Matilda vid sjusnåret, jag lovar att mina barn aldrig ska behöva bo på Djurgårn och behöva cykla dom backarna. fy.
Hemma hos tild'n var det riktigt trevligt. tjejmys, med riktigt mycket skratt och bra snack. Kul att se och höra hur andra funkar liksom. sköna tjejer. Det är skönt att märka själv och även få höra att man har utvecklats så. För det känner jag verkligen i hjärtat att jag har gjort. Jag tror och hoppas att jag fortfarande har förmågan att lysa upp ett rum men jag har inte behovet av att stå i det centrumet som jag förr har behövt längre. Det känns och märks i kroppen att jag mår bättre såhär.
Efter en vinare och ett par cig och massa konstiga historier så slängde jag upp matilda på pakethållaren och drog neråt mot stan. Statt visste inte vad dom hade att vänta sig. ;)
Faktist en utav dom allra roligaste kvällarna jag har haft på statt. Drack,dansade,skrattade och skrattade.
Helt perfekt.
Efter statt så var vi utanför ett tag, dom började mobba mig för mitt nagerlack men Erik såg ju iallafall att det matchade jackan, bra kille de där =) haha. Men fan va roliga alla va igår.

Vad serverade Statt i drinkarna igår egentligen?

Sen gick jag hem,mötte Matilda och hennes mamma utanför mig. Hur kan en människa se att man gått ner i vikt när man har gåsjacka på sig?. Efterfest har helt enkelt inte blivit min grej längre. Det är så överskattat.

Och idag har jag inte gjort ett knop. Gosat med Elisa som har varit riktigt mysig idag bara. Love.

Nu ska jag fortsätta kolla på Desperate Housewives, har bara fyra avsnitt kvar så är jag ikapp tvn. Men kommer inte följa det på tv ändå, kollar klart hela säsongen nu ist.


Jag vill bara tacka alla betydelsefulla människor som kommit och gått i mitt liv och gjort mig till den jag är idag. Jag vet att jag inte alltid varit den trevligaste och definivt inte den som brytt sig så mycket om andra. Men min första vändning kom när jag började gymnasiet och hamnade i en klass med folk jag aldrig umgåtts med. Dom blev min räddning. När jag tog studenten trodde jag att jag var läkt. Men nu, ett och ett halvt år senare så vet jag att det kommer ta mycket länger tid än så. Maxi har fått mig att växa ännu mer.  Jag ser på mig själv på ett annat sätt och jag märker att jag beter mig annorlunda runt folk.  Jag vet att det fortfarande finns ofanligt mycket som jag måste ändra på men tiden får hjälpa mig. Jag är iallafall en bra bit på väg.

Emelie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback