17/10

Instängd, överjobbad och visstidsanställd.

Kassatelefonen ringer: "emelie är du snäll och kommer in på kontoret?"
Damn, vad jag ogillar dom samtalen. Tror alltid att det gäller nåt dåligt.
Men idag var det bara mitt anställningsbevis som skulle tilldelas :)
Är visstidsanställd till sista februari vilket känns skönt, dom kan inte ta mina timmar ifrån mig !
Sen sa hon även till mig att jag borde skriva upp mig på julfesten.
Men jag sa att jag skulle jobba då. Ingen fara, det fixar vi ifall det finns platser kvar så du kommer med :)
ÄNTLIGEN känner jag mig som en i gänget där uppe !
När jag hade slutat i kassan så gick jag ut för att så allt hade gått bra för min kollega i förbutiken (första gången hon stängde själv) .. tyvärr så låg hon efter med massor så jag släppte mina grejer och jobbade över en liten stund för att hjälpa henne. Sånt känns bra i själen. Men sen när vi skulle gå ut så hade securitas låst in oss på maxi, kändes lite creapy, men efter lite letande så hittade vi killen därinne så vi blev utsläppta. Så jag hoppade upp på cykeln och cyklade hem till min katt.. som blev konstigt glad över att se mig :) Har klippt klorna på henne idag så hon e lite småledsen haha.

Imorn kommer storebror hem. äntligen! .. ska hämta han med mamma vid nio. can't wait!!
Men innan så ska jag hänga lite med emelie igen, är faktist ledig imorn :)

Nej, en kvällsmacka sen sängen. Måste lära mig lägga mig i tid igen.

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback