3/10

Sommar 2007.

Kommer sent glömma den här sommaren kan jag säga gott folk.
Alla sjuka fester.
Alla skratt.
Alla grillkvällar.
Alla jobbdagar.
Alla vänner.
Alla nya kontakter.
Alla tårar.
Alla jobbigheter.

Min vapendragare Emma och jag knöt snabbt nya kontaker i början på sommaren. Tjejer som Emelie röva, Tirre, Karin.. vilket gäng. Första semesterveckan.. va vi nyktra en dag? Andra semesterveckan, justin timberlake fylla år, FYLLA ja, det va rätta ordet :) Sen bara rullade det på., började man inte tidig morgon och regnet inte öste ner så kunde man inte skylla ifrån sig. Örebro's badhus, skärgårn, liseberg. Både långa och kortare tripper blev det. Jag är glad att vi haft fyra kameror som fotat hela kalaset. Undra hur många kort vi kommit upp i? Det kommer hjälpa iallafall mig att bevara minnena utav det fantastiska vi varit med om tillsammans. Och fy vad vi har skrattat. Undrar just hur många mil min cykel har gått? Upp till maxi, hem igen, byta om, bort till fest, ut på krogen, hem igen, upp till maxi.. osv.. Denna sommar; mer tider på jobbet. Större ansvar och med det större press. Med press kommer stress.
Och tårar.
Och sjukhus.
Och förändringar.
Och sen äntligen kom hösten.
Och med den kom skratten.
Och fler nyta kontakter.
Och många sköna te-sorter.
Och mysiga värmeljus.
Och Elisa.

Tack alla för en underbar sommar. Men nu äntligen kan vi släppa den och ha en mysig höst.

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback