1/4

Här kommer lite uppdateringar från helgen..

Frisk katt och en granne som är dum i huvet. (30/3)


Kom hem från jobbet vid sju igår och möttes av pigg katt i dörren, hon hade inte spytt på hela dagen och jag gav henne lite blötmat som hon faktist åt lite av, hon är inte speciellt förtjust i det så jag hade inte förväntat mig nåt vidare värst. Jag blev glad att hon va frisk och sen när jag satt och tittade på tv så hörde jag att hon till och med åt torrfoder, så då kan hon ju inte ha ont i halsen inte.känns skönt att min kisse är frisk igen.


grannen vill ja inte ens skriva om egentligen för han är inte värd vatten. Jag skulle börja sju imorse (vilket blir 6 eftersom man ställde fram klockan), detta betyder att jag skulle upp 5 imorse.. la mig i sängen rätt tidigt och upptäckte att grannen som har sitt vardagsrum väggivägg med mitt sovrum hade fest. Det va inte en liten lugn fest utan riktigt hög musik och folk som typ skrek åt varann. Efter en kompis till mig känner han som bor där så bad jag henne fråga om dom kunde dämpa sig lite och självklart skulle dom göra det...i fem minuter.. sen va festen igång igen, den va lugn/högljudd till ochfrån under kvällen/natten, men vid halv ett tiden hände det som stör mig något otroligt mycket. Någon innifrån festen började dunka i väggen och skrika något i stil med "jag ska upp sju imorgon".. typ som ett hån mot mig. Fyfan vad arg jag blev, jävligt lätt att somna då verkligen.. så imorn blir det ett samtal till hyresvärden så får vi se om det finns något hon kan göra. Men förmodligen inte, ni kanske förstår vad glad jag är att jag ska flytta ifrån detta skitställe om några månader.


Jaja, hoppas alla andra hade en trevlig lördagkväll och övrig helg, jag är ändå toknöjd som har en frisk katt.



katherine heigl


Är sjuuukt duktig skådespelare, hon använder sitt minspel och sina kroppsuttryck på ett mycket annorlunda vis. Tycker verkligen om henne. Till er som inte sett 27 dresses, se den! :)

sommartid

tycker det är en rätt konstig sak egentligen detta med sommartid och vintertid, vi lever ju liksom en timme i förväg nu hela tide i ett halvår, innan allt återgår till det normala igen. Längtar redan efter att ställa tillbaka klockan och varva ner.

öppettider

på tal om tider och sånt så ska maxi ha ändrade öppettider i sommar.. from v 21 kör vi 7-23.. fyfaaan... med tanke på att vi är två st vikarier som kan öppna och stänga förbutiken så är det ju bara att räkna med att jag antingen börjar 6 eller slutar 23.15 varje dag.. semlan kommer missa hela sommarn... jaja, vi får se hur schemat blir.



katt-syskon-reunion.

Igår kväll knallade jag hem till emma med min katt och lät dom träffa varandra..(hon har två katter som är systrar till elisa)... och attans vilket liv, trodde det skulle ge sig efter ett tag, men dom höll på hela kvällen, natten och imorse.. men men, det kommer gå bättre och bättre.. :) .. blir nog bättre i lägenheten sen också när ingen har revir redan..


nu ska jag göra nåt vettigt, har inte bestämt mig än om jag ska dammsuga eller träna... lika osugen på båda.. det får nog b li träna, det är ju faktist snäppet roligare... tror jag kör endast löpband idag...

ha det bäst, flodhäst.

Emelie.


Kommentarer
Postat av: Anonym

öppettider 7-23, aprilskämt kanske?!

2008-04-01 @ 17:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback