19/4

"Ica Banken-Malin".

Idag började dagen helt vanligt, käkade ordentlig frukost och matade katten, tog cykeln till jobbet och stämplade in, sa hej till alla och började mina uppgifter. Sen skulle jag lösa Lisa på rast då hon stod som värdinna för Ica Banken, vi hade en tjej på besök som skulle hjälpa oss att informera kunder (och oss) vad som gäller med Ica banken osv. Vi började snacka lite och hon va trevlig, hon frågade lite vad man kunde göra i kristinehamn och sådär en vanlig lördag, ni som bor här vet ju svaret på den enkla frågan, finns i princip inte mycket alls att göra här helgen före löning. Så jag föreslog iallafall att vi kanske kunde ta nån promenad eller nåt och hon verkade bli rätt glad, så när jag slutade förut vid åtta så slog jag henne en pling och vips! så satt vi i min soffa och snackade massa skit, och nu har det tydligen gått 3 timmar helt plötsligt. Det är konstigt egentligen vad mycket man kan dela med en människa man aldrig förut har mött, hur kommer det sig? Är det inte lite märkligt ändå att man kan va såpass öppen att man bjuder hem någon man aldrig förut pratat med eller ens vetat har existerat, och nu, bara några timmar senare så känner man att känner människan iallafall lite, man har ett litet hum om vem hon Malin är. Trevligt tycker jag, kan bara hoppas att fler människor man möter i framtiden är så enkla att prata lite med. Tack för en trevlig kväll :)

Nu ska jag sova och imorn blir det jobb igen, ska stå vid Ica Banken igen så vill ni höra på riktigt bra erbjudanden så dyk upp runt tolv-ett :)

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback