13/8

Blandade känslor..

Igår på jobbet hade jag känslan "faan, jag skiter i skolan och stannar kvar här, jag älskar ju det här stället."
Idag när jag praktiskt taget sprang hem på jobbet tänkte jag mer "fan vad jag längtar tills imorn, åh vad gött det ska bli." .
Så som ni förstår är det väldigt delat. Maxi är en bra arbetsplats, även om jag kanske gnällt endel senaste halvåret så är det ändå ett ställe man går till med ett leende på läpparna för man vet att arbetsdagen inte kommer va allt för jävlig. Man vet att man kommer skratta X antal gånger och man vet att man tjänar pengar. Men ändå är det någonting som gör att jag inte vill vara kvar där hela livet, jag känner att det finns mer för mig därute. Jag har alltid sett mig själv som en karriärskvinna och nu när jag växt upp lite och förstått att det förmodligen inte blir någon karriär inom artisteri/skådespelare/programledare/whatever-bara-jag-blir-känd-yrket så har jag väl också insett att jag måste ta tag i livet själv. Det kommer inte komma någon som "upptäcker mig" helt plötsligt en dag på pormenad i parken eller i kassan på maxi, jag måste själv skapa mig en karriär. Och jag har nog inte tillräckligt med vilja för att lyckas inom det jag vill. Så istället för jag bli en karriärskvinna med kavaj och portfölj, även det en dröm. Sen har det väl aldrig direkt spelat någon roll vad jag ska arbeta med, men nu tror jag ändå att jag har hittat min linje. Marknadsföring, det är ju något som folk alltid påpekat att jag kanske har potential inom också, och nu känns det kul att satsa på det. Vi får väl se vart jag är om 5/10/20 år... Riktigt spännande känns det iallafall.

Vill även skriva att jag har världens bästa vänner. Det går inte att skrivas för ofta..
Är ledig nästa vecka så om nån är sugen på nåt kul eller har någon plan är det bara att slå en pling.

Emelie.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med skolan och plugget!!

Postat av: Anonym

vad ska du gora nu?

2008-08-13 @ 17:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback