15/8

Ska jag stänga inne känslorna?

Det känns nästan lite så.. Som att jag inte får tycka att det är lite speciellt att jag gjorde sista dagen idag.. Okej, jag kommer jobba någon strödag så där ibland och runt jul och på somrarna så länge jag bor kvar i K. Men det är ändå sista dagen jag gjort som "jämt-arbetare".. Kom inte på nåt bra ord för jag ville inte kalla mig heltidsarbetande, men jag tror ni fattar. Och jag vet att jag kanske tjatat lite om det senaste dagarna, men det är nog för att jag har försökt förstå att det faktist ska hända. Men jag har ändå inte fattat det, tills idag när jag drog på mig tröjan i omklädningsrummet. DÅ kändes det konstigt. Men nu lovar jag att jag ska sluta prata om det. Fast innan det måste jag erkänna att det känns lite speciellt att jag faktist vågade, det trodde jag aldrig om mig själv. Och jag är den som är minst överraskad om jag hoppar av plugget det närmaste året och fortsätter på maxi istället, SÅ mycket gillar jag stället. Satte upp "Tack-lappar" förut till mina arbetskamrater, tycker dom är värda att veta att dom betyder mycket för mig. Egentligen hade jag tänkt göra det en annan gång, bara sådär, men det hade känts konstigt. Nu är det ju ändå en liten förändring som har hänt. Och jag är glad att jag inte slutar helt, den dagen längtar jag inte alls till. Jaja, lite känslor jag hade nu bara, skriver som Elin - Jag skriver den här bloggen för min skull. För att Jag ska kunna gå tillbaka och tittade vad jag gjort och även för att jag tycker det är skönt att få ur mig saker lite då och då. Att folk läser är bara kul.. Som ett plus :)

Ta hand om er.

Emelie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback