19/8

Roll on, roll on rollercoaster, we're one day older and one step closer.

Ytterligare en låt som lagt sig som en snara runt mitt hjärta, men jag tänker ändå inte avslöja vem artisten är eller vad albumet heter.. Tycker det är upp till var och en att hitta sina "egna" guldkorn.. Och jag har definitivt hittat ett!

Imorse ringde klockan redan vid 6 och det va som tur va inge ansträngande som stog på schemat, iallafall inte för min del.. det va damernas handbollsmatch på tv, sverige-norge.. tyvärr fick vi storstryk, inte så konstigt med tanke på att norge är guldfavoriter och har lyckats mycket bra senaste åren, men jag tycker i vilket fall som helst att dom svenska damerna gjorde ett otroligt lyft under detta OS och visade verkligen att vi KAN.. så nu håller jag tummarna för att det går bättre och bättre för tjejerna i framtiden och att kanske detta är en början på att folket i sverige även ska få upp ögonen för handbollsdamer!

Åkte över till jimmy i karlstad vid tolv och han bjöd på lunch som han själv lagat, oxpytt ;) haha avancerade grejer snackar vi nu! Satt och snackade lite och det förvånar mig fortfarande vilken underbar relation vi har. Han är den bästa som finns. Han får en människa att känna sig så speciell.. på nåt sätt.. Sen snackade vi lite allmänt och sådär och utan att nämna för mycket så ska jag försöka komma till slutsatsen snabbt.. Han hade fått nåt superbra jobberbjudande men snackade så självklart om att han då skulle få problem att träna handboll och kände att han inte ville välja bort handbollen... det slog ett slag i min mage och jag kände att jag till 98% ska spela handboll den här säsongen.. jag vill vill vill verkligen.. Men jag måste ta klivet dit och säga hej jag vill spela igen... jag hoppas dom tar emot mig med öppna armar, men jag vet att det kommer bli tufft.. tjejerna har tränat hårt senaste åren och deras kondition är förmodligen på topp.. känns jobbigt att börja från start igen men men,.. jag hoppas jag tar tag i det i höst... eller ja, när nollningsveckorna har lagt sig lite och sådär..

Skolan drar faktist igång på tisdag.. L frågade förut om jag va nervös men jag har knappt hunnit tänkt på det.. alla mina tankar går åt torsdagen... Begravningen.. Det kommer bli så himla tungt... Egentligen skulle jag bara vilja ligga hemma och gråta då men jag behöver ta ett farväl.. Det känns konstigt. Hemma hos jimmy förut så pratade vi om en fotbollscup han spelat för många år sen och vi va lite osäkra på nåt och jag tänkte precis yttra meningen "du kan väl fråga pappa hur de va nästa gång du pratar med han", men ångrade mig precis innan det slank ur mig... Det är när sånna saker händer man börjar förstå att han är borta..

På vägen hem körde jag ganska fort, lyssnade på en bra låt och tårarna sprutade.. inte bara för att jag tänkte på pappa och allt.. utan för att jag tänkte på kärleken till mina bröder. Jag kan aldrig förklara för dom ordentligt vad mycket dom betyder för mig, det finns inte ord som räcker till. Jag vill att dom ska vara lyckligast i världen och att dom får allt dom någonsin velat ha. Dom är värda guld.

Nu ska jag försöka gå och sova lite... ta hand om er vänner.

Emelie.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Kid rock, roll on ? ;);)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback