31/8

Vilodag!

Japp, idag ska det INTE intas alkohol, usch känner att bakfyllan kommer smälla till i eftermiddag, den har liksom legat och väntat hela veckan... Eller ja, väntat & vänat, han har väl inte haft tid att bryta ut, för då har den ersatts med alkohol direkt :)

Igår då.... Ja, vart ska man börja? Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för att ni ska förstå vad kul det är.. Jag vet själv att Emma har tjatat om dom här sittningarna och studentlivet osv osv, man har ju självklart förstått att det är roligt, men SÅHÄR roligt?! What liksom! Vi försfestade först hos olle och gjorde oss iordning tillsammans, fixade även ihop ett spexnummer. Det va en rätt rolig grej faktist, vi skulle ju göra nåt inom den musikstil våra grupper hade och vi är punk, men det är ganska svårt att göra ett "punkframträdande". Så Olle kom med den briljanta idén att vi skulle börja med en punklåt och typ grinda och bara va helt vilda, helt plötsligt låter det som skivar typ hackar och ballar ur, sen helt plötsligt börjar Bsb's - As Long As You Love Me att spelas, och jag lovar, DET VA INTE MIN IDÉ!! Tror ni jag blev glad? jepps! Så vårat spex blev skitbra, vi ahde övat in dans och grejer tillochmed.. känns rätt gött att va med i de vinnande laget! ;) hehe.. hoppas hiphoparna och rockarna läser det här så dom kan bli lite peppade att klå oss nästa vecka.. 
Det va en grej till på sittningen som va ganska rolig.. När vi kom in fick vi kuvert med våra namn vari det låg lapp om vart vi skulle sitta och en drinkbiljett.. jag hade även fått ett uppdrag! Trodde att detta va något som alla fick, men tydligen va vi fem (?) pers bara som hade fått det.. tre stycken hade att dom skulle förbereda ett tal till motsatta könet så de va rätt kul :), Hannes hade att han skulle säga "det här va festligt" typ hela tiden, fast han hade nog missförstått vad jag förstod som på dom som gjort lapparna.. jaja i vilket fall som helst så stod det såhär på min lapp " Hemligt uppdrag!
Ikväll har du ett uppdrag! Du ska utbringa skålar i tid och otid... Avslöja inte ditt uppdrag för någon! :) " Och som ni kanske vet är jag ganska tävlingsinriktad så jag gick in för det rätt bra, och tror ni jag blev dumförklarad eller? Fyfan, när lisa (hon ja umgås mest med) säger till mig "emelie, du borde nog lugna ner dig lite" tror ni det va svårt att inte avslöja sanningen då eller?.. Men men, jag fick iallafall jättemycket beröm av hela styrelsen, mest av mickan (ordförande) faktist, så det känns kul ! När dom sen avslöjade inför alla vad jag hade haft för uppdrag så va de rätt bra med applåder, kul kul !! :)

Nu ska jag skynda mig ut till brorsan som ska hämta mig, magnus åker hem till norge igen idag och nu kommer det dröja länge innan vi ses så det blir söndagsmiddag och grejer.. Mysigt ! :)

Ha en skön söndag mina vänner, detska jag ha!

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback