11/2

Sjukskriven.

Jag har ju som sagts då ont i ryggen så idag slog jag slag i saken och gick till doktorn. Han va supertrevlig, den bästa doktorn jag någonsin stött på. (har iofs inte träffat så många). Men iallafall, han lyssnade och bedömde och efter nu 2½ års värk så har jag äntligen fått svar på vad det är för fel på mig. Och jag har ÄNTLIGEN fått bevis på papper att jag kan bli helt återställd. Han sa att jag är överböjlig, så mina muskler orkar inte med. Han frågade om jag kunde göra något som inte så många kan och jag började visa min färdigheter att bland annat böja bak tummen så den ligger mot armen och grejer, han skrattade och sa att det räckte. haha. Han sa precis rätt saker, kände på rätt ställen och jag fick instruktionerna jag verkligen velat ha. Sjukskriven helt denna vecka, halvtid nästa, jag är beordrad att börja träna (lätta vikter, simma inte för länge), och att inte gå tillbaka till kiroprakorn, eller ja, det gör jag som jag vill. Men som han sa, det hjälper mig kanske för stunden men inget som kommer hjälpa min ryg/nacke ordentligt. Fan att jag inte gick till han från början. Jaja, pengarna är borta, bara att inse. Men men, nu ska jag iallafall vila min rygg denna vecka och börja simma redan idag. Skönt. Det kommer bli tokbra.

Känns bra att det står på pappret "vila, fys träning".. det betyder att jag inte behöver få dåligt samvete att jag itne jobbar men ändå är ute och går. För det har doktorn sagt.

Semlan, that's me!

image117

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback