18/2 - del 2

Det är bara att köra.

vänta..måste hämta anteckningarna...

"Det är bara att köra vettu".. det va det sista han sa till mig.. Bengt. Det va precis efter att jag hade skrivit upp min adress så han skulle skicka ett brev till mig med en dikt han läste för oss som en slutspurt. Jag kände igen mig nåt oerhört i den dikten och den fick mig att känna "whoa"et..
- Tvivla inte
- Tänk stort
- Bär med förmågan.
Dessa tre grejer var det sista jag skrev i mina anteckningar.. Dom sammanfattar mötet vi hade idag ganska bra. Jag tänkte lite när jag åkte hem och kom på en egen grej. "ju högre du lägger ribban, desto högre hamnar du." Det är vad jag tror på. För den där jävla ribban va något dom tjatade på mig om hela skoltiden.. jag jämförde mig med alla andra men dom tyckte jag skulle lägga ribban högre eftersom jag hade så lätt för mig.. Men jag tyckte det räckte att va på samma nivå som alla andra, det är detta jag får äta upp nu. Men frammåt, det ska jag. Jag tänker lämna fyrkanten och bli rund igen. Hjälp gärna till och slå mig.

- Ta bort "hur".
-VAD ska jag göra?
-NÄR ska jag göra det?
Sen kommer... - HUR ska jag göra?

jag frågade honom även något annat.. för han pratade om kärlek.. och jag förstår att livet blir enklare om man känner kärlek till sig själv och andra.. men vad jag inte förstod va hur jag skulle kunnabörja känna den där kärleken.. Men den hemligheten tänker jag inte avslöja här.. Men en sak lovar jag, när dikten dimper ner i brevlådan ska ni få ta del av den..

Pluggandet kommer bli av. Det känns underbart. Karlstad kommer bli av det med, i framtiden när det passar.

Mina bästa vänner.

image126

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback