12/1 - del 2

Emelie Johansson's fantastiska lördag.

Sov dåligt inatt.. vaknade vid 6 och tänkte, shit fan nu måste jag gå upp, kollade mejlen, läste lite, gick och la mig igen, sov oroligt till halv nio. RIngde jobbet och sjukanmälde mig för febern och huvudvärken gav sig inte. Tiden gick sakta hela dan i brist på saker att göra när man är sjuk. Hade dåligt samvete att jag inte jobbade, som vanligt när jag är sjuk. Försökte slå bort dom tankarna med positiva tankar att dom klarar sig utan mig och att jag faktist har anledning att vara hemma när jag sjuk, och även att jag måste våga släppa taget. Började må lite bättre runt fem snåret och lagade mat.. Kunde knappt äta då ändå.. Detta finns att läsa om i mitt förra inlägg.. 17.38 ringer telefonen, ett hemnummer jag känner igen litegrann men ändå inte kan placera.. Det va chefen. Frågade hur jag mådde och om jag kunde åka upp och jobba 20-22.15 för dom hade inte fått tag i nån i mitt ställe. Hade jag legat döende och inte kunnat ställa upp så skulle hon få åka och jobba, vem vill förstöra en väns familjekväll? .. Jag sa ja, va lite upprörd när vi la på att maxi inte har fler vikarier, ställde mig i duschen länge och kände hur trött jag var.. åkte till slut till jobbet och ja, jag piggnade till.. det gick ganska fort eftersom gunnel kom förbi och snackade bort 40 min utav mina två timmar.. good. Sen slängde jag ihop tidiningshögen och in me lotterna i kassaskåpet sen gick jag och satte mig och tittade på stämpelklockan tills den slog 22.15.. ut registrerade mig, men ICKE, min inreg hade inte blivit registrerad så vi får väl se hur min betalning för denna eländiga dag blir..

Nog om mitt, hur har din underbara lördag varit?



Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback