15/1

Jag ska försöka släppa taget.

Jag har tänkt på det länge.. På en hel del olika saker faktist. Däribland mitt kontrollbehov, min arbetsmoral och även min dåliga livsstil.. Allt detta fick jag idag uppradat för mig genom ett samtal. Att dom bryr sig så mycket kan man inte tro. Jag tänker inte rabbla upp allt vi fick sagt idag. Bara att ni ska veta att jag ska förändra mig nu. Jag ska lugna ner mig på jobbet, jag ska våga vara sjuk och jag ska bli nyttigare. Jag måste det. Annars kommer jag inte palla. Hon sa det till mig. Jag måste våga låta andra hjälpa mig, jag måste våga ta det lugnt. Och defivinivt så måste jag sluta ha dåligt samvete när jag är sjukanmäld från jobbet. Som nästan aldrig händer. Och när det väl händer så ska jag våga lita på att jag får vara hemma utan att det snackas bakom min rygg. Jag måste sluta lyssna på vad alla gör runt mig, låta dom sköta deras jobb och jag mitt. Men.. är det inte detta som gör att jag gör mitt jobb såpass bra? Kanske inte.. Jag kanske räcker utan det extra lilla extra. Det kanske är tillräckligt med bara lite extra. Fast jag vill ju vara så bra jag bara kan, jag vill alltid uppnå bästa resultat, jag har för mycket känslor i kroppen som gör att jag vill vara bäst. Det är inte så jävla divigt och drygt som ni kanske kan tro, jag bara mår skit om jag inte är bäst. Jag försöker lära mig leva med det och släppa dom känslorna, men det kommer ta tid och jag vet inte om det någonsin kommer vara helt läkt. Men det tar musten ur mig, det gör det. Trots detta kändes skönt när hon sa att trots att dom märker på mig att jag är trött och sliten så påverkas inte mitt jobb det minsta. Jag gör alltid det jag ska. Jag vet inte, det är väl så jag är uppväxt förmodligen. Jag ska försöka slappna av, jag vill inte hamna där jag en gång varit. Jag hoppas jag kan hålla mitt egna löfte nu och äta mer vitaminer, röra mig mer och leva ett hälsosammare liv, jag har äntligen fått mig en varning nu. Jag hoppas bara dom ser vem jag är. Jag hoppas dom förstår vad jag vill. Jag hoppas så innerligt att jag får ett schema i min hand den 1 februari. Då kommer jag kunna börja slappna av helt ordentligt. Då kommer jag kanske bli en bättre Emelie. En friskare Emelie. En piggare Emelie. En Emelie som jag kommer trivas i.

Koser mej i Emmas soffa.

image98



Emelie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback