14/7

Madicken & Mamma Mia.

Jag och Linda gick på teater igår, årets sommaruppsättning va Madicken, och dom är så otroligt duktiga!  Blir så himla avundjsuk på dom som är med och spelar men tyvärr så har jag inte kunnat va med sen jag slutade gymnasiet pga arbetstiderna.. Det är synd för är det nåt ajg saknar så är det att stå på scen..men men, min tid kommer som småningom igen.. Iallafall så va teatern jätte bra.. Härligt väder & mycket folk gjorde ju endel utav stämningen också. Men Kacki & Helen är så himla duktiga, kändes verkligen som att Lisabet & Madicken stod där.. Hehe. jag grät till och med på ett ställe... Ni vet då madicken "dör".. så håller hennes pappa henne i famnen och så säger madicken "förlåt pappa att jag hade sönder ditt paraply." .. och han svarar typ "det gör inget, du hade ju nästan sönder min madicken." typ nåt sånt, då kom det tårar på semlan haha=) Sen va paus och Linda tyckte vi skulle köpa sockerkringlor som alla andra så jag gick med på det till slut.. Ställde oss i världens kö och så va de en mamma & två barn som trängde sig men L tittade på mig och vi tyckte väl inte direkt det gjorde nåt... Väl framme vid kassan när dom fått sina kringlor och det va våran tur, vad tror ni händer då? Jojjomensan, kringlorna va slut! Jävla L som släppte fram dom där ;) haha... på tal om Linda.. hon är känd för att va lat så när vi skulle parkera innan teatern så va det typ 50 meter kvar så sa jag "här finns de ju palts, här kan vi stå." Linda: -"vi ska inte kolla om det finns längre fram då?"... LINDAAA!! haha..

Efteråt mötte ja upp krissan och vi hängde lite, sen fick vi infall att gå på bio i karlstad, Mamma Mia! Jag har sett musikalen för några år sen med skolan... Det va exakt samma manus så för mig betydde det skitmycket att se den. Och K tyckte också den va skitbra!!

Imorn ska vi till Liseberg :D

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback