15/7

Saved by an angel?

För att göra en lång historia kort... När jag och Krissan har planerat vår Lisebergs resa så har vi varit helt överens om att åka hem runt sex-sju på kvällen för att vi båda skulle upp och jobba imorgon. Det har inte varit något snack om saken utan så skulle vi göra. När vi väl var där idag så hade vi jätte kul och en riktigt skön dag. Klockan hade passerat fem och vi började känna oss lite slitna. Kristin mådde lite dåligt efter diverse karuseller och vi bestämde oss för att börja gå mot den lilla (södra utgången) för att åka hem. På väg ditåt tänkte vi att vi kör en sista karusell, Rainbow, bara för att.  När vi närmar oss säger K att hon vill gå och kissa först och vi är rätt övertygade om att det finns en toalett i närheten av vårat mål. Men det fanns ingen toalett där och vi kände att "äh, vi åker hem istället".. Klockan är då ca tjugo över fem, vi bestämmer oss alltså för att strunta i både toalett besök och Rainbow. När vi kört i typ en timme pratar jag i telefon och får höra nyheten att en karuseel kraschat på Liseberg! Jag letar upp nyheten på Aftonbladet i mobilen och läser att Rainbow har kraschat 17.37.... Förstår ni turen vi haft idag? Tänk om vi gjort som vi tänkt, toalett-rainbow... Hade inte klockan ganska exakt varit 17.37 då? Om vi haft lite tur att missa just den åkturen, hade vi då klarat chocken att se olyckan? Om vi hade hållt våra planer att stanna till sex-sju, hade vi pallat att se allt kaos och chockade människor? Hur ofta åker man från lisaberg tjugo över fem? Varför gjorde vi det just denna gång? Vad var det som fick just oss att bestämma oss för att åka? Egentligen vill jag bara släppa alla frågor och vara glad att jag inte satt där eller befann mig i närheten, just då... Men man blir ju fundersam. Något måste det ha varit. Något va med mig och mina kära K idag.
Punkt punkt punkt.

Ni kan läsa om olyckan här. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2909038.ab

I övrigt va dagen toppen! Jag vann en 2 kilos toblerone :)

Emelie.


Kommentarer
Postat av: Annie86

Det är nästan så att man tror på ödet! Tur att ni gjorde som ni gjorde:)

2008-07-15 @ 22:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback