8/7

1 down, 30 to go!

Somnade som en stock igår (konstigt med tanke på att ja brukar ha svårt att somna, speciellt när ja ska upp så tidigt), vaknade halv fem imorse och va jätte pigg, försökte somna om men det gick inte så jag gick upp vid fem.. åkte till jobbet vid sex, ska jag va ärlig så va det nästan lite mysigt, det är så svårt det där med öppning. jag hatar att gå upp fem MEN det är det bästa arbetspasset för det är så mysigt, man går liksom runt där nere helt själv och fishlar och dolar, fem i sju är det sista slurken kaffe och en frukt som gäller, sen öppnar man upp och kunderna börjar rulla in. Gubbarna pratar lite väder, skämtar lite, man blir på bra humör helt enkelt. Så är man där själv till halv nio-ni, under den tiden är det ofta mycket arbetare som kommer och äter frukost i cafét, trevliga. Sen kommer nån arbetskamrat och man kan gå runt och greja med saker man tänkt ut under morgonen, posten är väl rätt tråkigt men mycket tidsfördrivande.. Så, jaa, öppning är nog bästa passet. Snackade lite med bossen om hösten sen, vi pratade lite lätt på att jag kanske kan få jobba en helg i månaden om jag vill, det vore ju det allra bästaste!! Fatta va underbart.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan, så kommer K snart och hjälper mig äta upp godiset jag fick av Linda, Kicki & Rosie :)

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback