22/6 - del3

Tack för helgen.

Har varit en hektisk helg för mej... eller nja, hektisk har den väl inte varit direkt men jag har inte varit hemma någonting typ.. Varje dag man vaknat har man gjort sig iordning och åkt direkt till mamma för att spendera tid ihop med familjen, det har varit mysigt! Mysigt och fest. Som det ska vara på midsommar. Magnus har varit hemma och vi har haft superkul tillsammans! Och igår hade emelie tjejkväll hemma hos sig så det va mycket skratt och en hel del drickande.. vi drog oss ner mot mastis och mötte jimmy och dom där.. haha faaaan vad vi härja!! Låt oss säga att kvällen slutade med att jimmy och emma hade en balettuppvisning för mig, jag skrattade verkligen så att tårarna rann. Det va så himla kul så jag vägrade ta kort för att jag inte ville dela den upplevelsen med någon. Tänk er Jimmy göra en piruett för att sen gå ner och niga och grejer.. haha.

Vaknade imorse med lite huvudvärk och sånt som hör till, mamma hämtade mig vid tolv eller så.. sen käkade vi lite hemma och sådär innan magus skulle åka tillbaka till oslo, efter vi hade skjutsat han till station tog vi oss en svänga på ica maxi. Blir lite trött på mig själv att jag blir så svartsjuk på barna. Men egentligen, är det så konstigt? Dom blir i princip överrösta med grejer, det har jag aldrig varit med om. Någon liten 7årig flicka inom mig vill också ha allt det där som dom har. Men jag vet att dom resurserna inte fanns när jag och mina bröder va små, det måste jag inse. Och självklart förstår jag det, det handlar inte om att jag skulle vilja ha grejer utav min mamma för det har jag pengar till själv. Men det handlar bara om att det är så himla orättvist hur olika uppväxter många har. Jag ska inte klaga, kärleksfullare mamma/bröder får man leta häcken av sig efter !! Det går inte att finns på vår jord kan jag säga. Ni som vet hur Magnus och Jimmy är mot mig förstår precis vad jag menar.

Jaja, sluttjatat om detta, sen släppte hon ialalfall av mig hem och de va tänkt att jag och Annie skulle gå på SATC på bio men båda va nog rätt slitna efter helgen så vi skulle ta det i veckan istället. Har bara slappat nu istället och va nyss inne i henkes nya lägenhet. Man blir lite avundsjuk att han orkar lägga ner så mycket tid på tapetsering osv, blir riktigt schysst.!

Nu ska jag däremot byta om till mysisar och kosa ner mig i soffan med täcke och allt, imorn börjar den riktiga semestern! Ha en trevlig kväll allihopa. :)

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback