23/6 - del2

Lite tankar..

Idag har varit en rätt slapp dag hittils.. eller ja, jag har tvättat tre maskiner med kläder, dammtorkat alla hyllor, plockat iordning i lite skåp, diskat kattskål osv.. lite småplock helt enkelt.. och då kommer endel tankar... Hur ser livet ut om fem år? Kommer jag någonsin finna min soulmate? Finns det ens en sån? Hur blir livet i höst när skolan börjar? Kommer jag ens in? Blir jag kvar i Kristinehamn? Får jag den fina framtid jag föreställt mig? Kommer Du alltid finnas vid min sida? Kommer jag tappa kontakten med mina vänner? Vilka kommer stanna kvar? Som ni förstår är det mycket frågor som kommer upp när man använder dammtrasan...

James Blunt är på tvn nu.. Han är sjukt duktig, trodde aldrig jag skulle gilla han så mycket som jag gör. Konserten skulle mest bara bli en kul grej till min bror, och så blev vi frälsta istället. Något speciellt hände den kvällen. Fingret kan inte sättas på vad som hände men när man hör James' låtar nu så är det en konstig känsla i hela kroppen, man vet inte om man ska skratta eller gråta för det är så mycket känslor. Mycket känslor och utmaningar som har utspelats genom åren. Jag kan än idag inte förstå att jag, Magnus & Jimmy lyckats så bra. Jag är så stolt över dom. Igår förresten så sa Henke en så himla gullig sak.. Ungefär såhär.. "jag e fan lite arg på jimmy.. Han fattar ju inte vad bra på fotboll han är, och så bara la han av. varför gjorde han det? Han hade kunnat slippa jobba resten av livet om han bara satsat lite..." .. Jag blev så stolt och glad när han sa det. Man vet ju att man själv alltid tyckt att han varit duktig och att mamma tjatat om det, men när någon annan kille som inte är direkt jimmys polare och sådär säger sånt så blir det en annan grej utav det. Kul att höra!

Vad söt han är James Blunt.. En sån skulle man ha, en lite småskäggig rufsig kille som är grym på gitarr/piano och har en skön balladröst.. Vart är du ?

Jag kom på typ igår att jag faktist fyller år på fredag.. Det känns inte som det eftersom jag ska till Stockholm och göra massa annat då, är ju inte direkt så att jag kommer bli firad, känns lite konstigt att inte bli firad på sin födelsedag faktist. Men tjejer, nästa helg (den 5e juli) smäller det!! Funderar på om jag ska ha lite tårtkalas för mina vänner på torsdag.. det kan man ju faktist ha, man behöver ju inte supa jämt det är nåt.. Japp så får det nog bli, jordgubsstårta hos mig klockan 16 på torsdag.. Låter det som en bra idé? Någon som är sugen? Nej gud nej, ni kanske inte gillar tårta? (HA HA)
Men iallafall.. inget ordentligt firande förrän nästa helg, och blir det även "slut-på-semester-fylla"... usch... jaja, två veckor kvar... jag ska njuuuta.

Nu ska jag plocka det sista, ta en dusch, göra mig iordning, gå till bussen, möta fia i karlstad, umgås med henne och sen sova kvar hos dom inatt.

Blondies...



Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback