29/6

En längtan och Stockholmsweekend.

sitter här och längtar efter en massa saker, jag önskar att jag inte gjorde det utan att jag bara spelade med för tillfället för det är sista semester veckan nu.. Men det finns ju så mycket att drömma sig bort om.. Snart heter jag Nyberg, jag vet att jag pratar en hel del om det men det känns så himla konstigt. Jag har ju alltid hetat samma sak men nu ska jag bli en helt annan person. Min mamma bytte till Nyberg i förrgår iochmed bröllopet och det känns konstigt att hon heter Marie Nyberg nu... Hur konstigt kommer det då inte bli när jag kommer heta Emelie Nyberg?... Jaja, det är ju bara ett namn, men jag tror ett namn säger mycket om vem du är. Sen har vi även andra saker att se fram emot, på lördag kommer en hel del tjejer hem till mig för att festa.. Har inte riktigt sådär jätte stor koll på vilka vi blir, men jag har en känsla utav att det kommer bli dom bästa! ;) Om två månader har jag förhoppnigsvis varit iväg på första utlandsresan... Känns som den aldrig kommer bli av faktist om jag ska va ärlig... Usch, kommer va så jääävla hyper! 

Stockholm då... skittrevligt.. Fredagen har jag väl redan skrivit om va? Iallafall, mamma & mojje gifte sig i sviten.. jätte fint va det där... enkelt och snabb vigsel, det viktigaste liksom. Sen skålade vi i champagne och på kvällen käkade vi god mat på restaurangen.. Supermysigt, jag offrade mig att gå upp med barna vid typ halv tio när dom började bli trötta... Kände att man kunde va lite schysst, även fast jag fyllde år och grejer. 
Sen va det lördag och började naturligtvis dagen med en sjuuukt god hotellfrukost, mmmmm... Vi åkte in till gamla stan och jag,mamma,mormor,rebecca & fredric gick på slottet.. Vi kollade skattkammarn, alla festvåningar och allt annat man kan göra där... Det låtar jävligt turistiskt och tråkigt men ska jag va ärlig så va det faktist lite kul att se. Men jag va nog mest med för att se hur kul det va för dom andra, dom verkade njuta med av det än jag. Och det är kul att se andra människor glada. Efter några timmars vandring i trappor och på stengolv mötte vi upp dom andra (morfar,mojje,jimmy&fia) för att äta lunch. Hittade ett jätte mysigt ställe vid stortorget ungefär, ett gammalt medeltida fängelse dom byggt om.. mysigt.. Efter många om och men efter maten tog vi färjan över till djurgårn.. Några ville till gröna lund, några till skansen och endel ville tillbaka till hotellet... det slutade med att alla gick på gröna lund... barna började åka karusell och jag, mojje och mormor gick för att ta ut pengar.. då såg jag att Gry Forsell stod på stora scen och jag började förstå att dom körde gen.rep. för Sommarkrysset.. jag och mojje kollad epå alla artister, fia dök upp sen också.. det va robert wells, arash, sonja alden, Marie Picasso och hammerfall... När marie sjöng så rös fia ända upp i kinderna, det såg jätte konstigt ut :) Sen stack jag och fia iväg och åkte massa karuseller, det va roligt men inte ens i närheten va Liseberg!! När klockan närmade sig nio började alla bli riktigt slitna och vi åkte tillbaka till hotellet... Det blev en ganska tidig kväll, jag tror jag gick in på mitt rum runt tolv.. somnade som en stock.. gött. Så det är våran sthlmsresa det, mysigt, enkelt och lätt. tack alla som va med för en bra helg.  

Nu ska jag slappa.

Haha, turistas!



Marie Picasso, grym!



Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback