16/3 - del 2

Oslo.

13.20 i fredags anlände jag,jimmy och fia på oslo station, vi möttes upp utav magnus och det blev kramar och skratt osv. vi åkte och lämnade grejerna i lägenheten och hängde lite och snackade och sen tog vi en tur på stan, jag hittade schyssta jeans, en halsduk och vita jeans som jag saknat efter att emma råkat spilla rödvin över mina favvosar.. sen slutade mona och vi åkte hem och gjorde oss iordning för kvällen. dom hade beställt bord på en tapas restaurang och den va sjukt mysig, vi körde på och levde gott. tog en specialara där man betalade 198 per person och fick typ alla rätter dom hade. Det va allt från köttbullar till friterade räkor till GRODLÅR, och JA jag smakade :)  Det va skitspännande och sitta och evta att man käkade groda. Smakade på alla rätter ( det tycker jag man ska göra när det är massa konstig mat ).. jag beställde in en vinflaska och vi söp lite och bara hade det gör trevligt.

på lördan vaknade jag toktrött för den soffan jag skulle sovit i hade väckt mig flertalet gånger under natten och gett mig ryggvärk, så jag bytte soffa och därav tröttheten. Iallafall, mona drog på jobb och fia skulle träffa en kompis. Så vi hade en syskondag, det blev shopping och många rökpauser i det underbara solvädret. Bästa stunden var nog när vi käkade frukost på en uteservering och bbara satt och njöt, det var underbart. "Det är sådana här stunder man förstår varför man jobbar och sliter.".. helt rätt brorsan. Vi mötte senare upp fia och hennes, och jimmys, polare och dom lunchade, efter ytterligare några timmar på stan åkte vi hem och magnus börja laga tiki masala, äckligt sjukt gott. vi tittade på melodifestivalen och det kom några polare till magnus och mona, riktigt riktigt skönt folk. Vi hade jättekul. Blev fulla och fulla och senare drog vi till Kaos, det hade stor rätt att bära sitt namn kan jag säga. Jag hade jättekul där också, sen hände det.. jag blev snurrig (kan bli det när jag är full men då brukar jag bara gå hem och sova så går det över).. lutade mig över bordet och sa till mona att jag ville gå hem NU... så skulle jag gå ut och ta luft medans magnus va på väg, på väg ut genom dörren så har jag tydligen svimmat av och ramlat rakt i armarna på en vakt (som tur va då det va en sten trappa ner).. vaknade upp på backen och det första magnus säger "emelie, du svimmade av och nu är du på backen här med oss".. vakten höll fortfarande runt mig och jag va jobbigt yr. jag började toksvettas och det bara rann av mig, vi tog en taxi och dom körde hem mig.. jag grät och grät och när yrseln gick över kände jag smärtan i fingret/handen.. vi lindade och jag lade mig och sov medans dom stack ut igen. sov dåligt hela natten och bara grät och grät. Man tänker mycket "om".....

söndag, bakfylledag... jag hade bara huvudvärk efter kvällen före men alla andra va typ  jätte sega, vi käkade rejäl frukost och sen ägnade vi söndagen åt det man ska göra, soffhäng och massa mys. frammåt eftermiddan var det dax för hemfärd. lyckad helg, underbar.

sammanfattning:
- fick en supersnygg skinnjacka av magnus.
- hittade äntligen ett par snygga (och dyra) baggyjeans och en schysst halsduk (har äntligen hittat stilen jag längtat efter)
- käkade grodlår
- hade ett par vita jeans en gång i tiden som min bästa vän spillde rödvin över, hittade samma modell i norge och blev superglad.
- syskonmys på stan
- middag och melodifestivalen med alkohol
- avsvimningen
- myssöndag.

tack min kära familj för en underbar helg. Ni är bäst. Det blev precis som jag hade tänkt mig ;)

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback