2/3

Medans ni sov..

imorse och medans ni vaknade och kände mascaran som klibbat ihop och spritsmaken i munnen. Ni öppnade ögonen sakta och mötte dagens ljus, önskar ni kunde gräva ner er på grund av den förfärliga bakfyllan. Ni ler inte ens när ni tänker på den allra roligaste stunden ni hade i baren igår. Ni ler inte ens när ni tänker på att ni har en ledig dag framför er. Inget alls kan få er att le idag. Det är söndag. Ni är fulla av fylla. Ni är bakfulla och ångerfulla. Huvudvräekn kommer och illamåendet vägrar ge sig. Det var väl ungefär vad ni gjorde vid 10.36 imorse?
Samma tid tittade jag upp mot klockan på det gula huset och var på väg mot badhuset för att träna. Då slog det mig, varför? Varför gör man det där varje helg? Det är inte värt det. Inte ens lite. Okej, jag har i princip alltid kul när vi är ute. Men jag har tröttnat. Känns konstigt. Jag har tröttnat på festandet. Träningen tar allt större plats i mitt liv, idag när jag stod i duschen och skulle klia mig på ryggen så råkade jag titta på armen samtidigt som jag hade den uppåt, råkade se att den såg annorlunda ut, såg att mina muskler växt. Blev skitglad. Det måste ju betyda att även dom andra musklerna jag tränat har växt. Innan detta så hade jag gått in hårt för att köra skithårt idag, men när jag körde första maskinen på andra varvet så gjorde det så himla ont i ryggen. Jag körde maskinen ändå men det gick inte över så jag fick ge upp. Ställde mig på cross trainern en sväng för där brukar det gå över, men det gjorde det inte. Så jag blev irriterad och stretchade istället.

Lite tankar bara...


Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback