24/3

James Blunt.

Han som verkligen uttrycker sina låtar med oerhörd känsla och entusiasm, han som menar det han sjunger.

Jag har aldrig sett något liknande, både jag och jimmy blev väldigt överraskade över vilken bra live artist han är. Hade förväntningar som typ innebar att han skulle sitta vid ett piano och plinka och sjunga igenom låtarna typ, men en tyst mysig publik och nästan volym så man kunde prata med varann. TJI TJI TJI fick vi!! Det va en ashäftig show och han va något otroligt bra. Innan konserten var jag och jimmy överens om att "minsta bra" låten han gjort är No Bravery, igår sa vi "No bravery är sjukt bra idag". .. Tänk er james, och bakom han ett stort vitt skynke på typ 20*20 meter om inte ännu större där dom visar en film som james filmat nere i kriget som han va officer i. Och så står han rät och slätt med en gitarr och sjunger, på sidoskärmarna visas hans ansikte i närbild hela sången i svartvitt. JA, jag grät.
Mellansnackan han körde va skit roliga, allt va bra. Och mitt i konserten typ fick han värsta yckte och bara slet av sig gitarren och sprang ut i publiken och kramade folk och pussade på dom och bara sprang runt av glädje, de va riktigt härligt att se.
Så ja.. jag ger han toppbetyg. Överraskande bra.


Jimmy kom på en riktigt bra grej som vi ska göra. Varje gång jag fyller år så får jag en konsert utav han och varje jul får han en utav mig, på så sätt kommer vi komma iväg en gång i halvåret på sånna här resor :)

Nu ska jag försöka ta tag i mig själv och diska lite och plocka lite, sen ska ja nog hänga me mamma o barna ut i bjb, hade tänkt rensa förrådet men det går ju fler tåg.


Önskar jag kund elägga upp filmer åt er här, men dessa två bilder får duga. Det är konstigt hur man alltid blir så dålig på bild när man är på konsert?

image148

image149

Emelie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback