7/3 - del 2

Jag har bestämt mig.

Jag har tvekat lite och funderat fram och tillbaka.. Men nu har jag bestämt mig, jag ska gå ur facket på måndag. Ska ringa och kolla med folksam vad det kostar att få en hemförsäkring direkt ifrån dom och är det dyrare än själva fackavgiften (som är typ 120 kr) så går jag endast ut a-kassan men är kvar i själva facket, men är den billigare så går jag ur handels helt. Vilket betyder att jag kommer ha 576 kr extra varje månad, pengar jag istället kan spara så IFALL det någon gång skulle skita sig för mig så har ja pengar så det räcker. Trött på att betala pengar till ett fack som inte hjälper någon (nästan).. Kolla igenom detta lite så får ni bra fakta... ;)

http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?threadID=15305

Emelie.

Kommentarer
Postat av: Therese

Min hemförsäkring kostar 41 kr i månaden och lägenheten är på 47kvm och är värderad till 150000 så jag tror du får en något billigare hemförsäkring än avgiften till facket!! :P Ville bara upplysa dig :D

Postat av: Christian

Inser du konsekvenserna av ditt tänkande? Hade det inte varit för facket hade du haft bra mycket mindre i lön än vad du har idag. Som fackligt ombud har jag varit med om så många fall där arbetsgivaren försöker köra över men inte har lyckats tack vare facket. Sen att gå ur A-kassan är troligen det största misstaget du kommer att göra på flera år med tanke på att Sverige är på väg in i en lågkonjunktur.

Men i slutändan så måste man ändå fråga sig "hur mycket är min ekonomiska och sociala trygghet värd?"

2008-03-09 @ 13:46:11
Postat av: TerrorTirre

Men what tha fuck! Hur många tror du de kan hjälpa om inte all står enade då??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

I am veeeery mad at you!

2008-03-09 @ 22:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback