25/5

Händelserik dag.

05.10 Dags att stiga upp.
06.12 stämplade in.
13.03 stämplade ut.
13.18 betalar varorna i kassan tillsammans med mina syskon (minus magnus) och morgan.
13.34 ger mamma blommor och en lång dikt.
13.52 lirar fotboll med syskona, killarna mot tjejerna. Jag och rebecca ägde, Jimmy gav 125% för att absolut vinna, fredric va bäst. :)
14.20 Mamma lägger fram förslaget att jag får byta efternamn om jag vill. (Detta eftersom hon och mojje SKA GIFTA SIG!!!! Och då ska hon byta namn och förhoppningsvis är det då även gratis för mig att byta och denna dag har jag längtat efter jätte länge. Jag ska ner imorn och prata med Skatteverket och se hur det fungerar. Om allt går som det ska heter jag Nyberg från och med den 27e juni. Vore väl underbart? Lämna allting bakom sig och verkligen få gå vidare)
14.28 Glasstårta och kaffe med familjen och morgans föräldrar och bror.
15.03 Jimmy och fredde spelar lite boll igen, jag känner av halsen mer och mer.
16.14 Jimmy åker och jag stannar kvar hemma en stund.
16.27 Jag går mot Hanna (där kristin och andreas befinner sig också)
16.34 Tillbaka på Maxi för att köpa grillgrejer.
16.57 Parkerar bilen i skärgårn och börjar grilla.
Sen minns jag tyvärr inte tiderna längre för jag trodde nu när jag kom hem att klockan va typ 20 så jag vet inte riktigt när timmarna försvann, men mysigt har vi haft.

Måste bara berätta lite mer om detta med namnbytet. Sen dag 1 som mamma och morgan träffades har jag alltid sagt att jag vill byta till nyberg med dom när dom gifter sig.. Mycket av detta har att göra med att jag inte vill bära samma namn som min pappa. Så ni som kanske tycker det är töntigt eller vad ni vill tycka får naturligtvis ha era åsikter men jag vill lämna allt det mörka bakom mig och jag vill även dela efternamn med min mamma som jag gjort hela mitt liv. Det skulle kännas jätte konstigt om hon hette Nyberg och jag heter Johansson, varför ska då jag heta johansson? För att min pappa heter det? Aldrig. Attans, nu kommer tårarna.. trodde inte dom skulle komma idag, trodde det skulla dröja ett tag. men vafan MAMMA SKA GIFTA SIG !!!!!!!!!!!! Det blir inget stort bröllop eller så utan dom ska bara göra det borgligt, men vi ska nog va med iallafall. I globen blir det. Sjukt bra.  Det känns bra att det kommer nu när jag och mojje är kompisar också, känns som det aldrig kommer bli som förut. Och jag kommer få dela efternamn med mina småsyskon också, bara det är ju bra. Emelie Nyberg.. Konstigt, men sant. Emelie Nyberg. Känn på det.

Hoppas det kommer passa på mig.
None

Tack för en bra söndag, nu ska semlan sova.

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback