27/5 - del2

Varje dag sätts en ny pusselbit på plats.

Det är nästintill något nytt som händer varje dag. Även om det kanske inte är stora grejer så är det ändå något som förändrar min syn att se till saker och hur saker har varit. Det finns en relation i mitt liv som blivit bättre än jag nånsin kunnat drömma om. Jag är glad att jag äntligen är vuxen och förstående för mina medmänniskor runtom mig. Jag är glad att dom accepterat mig (mer eller mindre) för den person jag tidigare varit. Jag är glad att jag är där jag är idag. För 12 år sen hade allt kunnat sluta annorlunda. Men nu är vi där vi är idag. Och jag är glad åt det. Jag är glad för våran skull. För min skull. Varför ska man hymla om att man är stolt över sig själv? Det tänker inte jag göra. Jag är glad att jag blivit den jag blivit, jag har fortfarande fel och brister men jag jobbar stenhårt på dom. Och varje dag förändras en liten del i mig. Jag kommer aldrig bli perfekt, men man kan alltid jobba på att trivas med sig själv. Det är det jag gör. Och det är tur för mig att ni tar mig för den jag är. Det handlar enbart om tur. Undra vad morgondagen har att komma med?

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback