3/5 - del2

Vi,ni,vi,ni.

Såg programmet Debatt häromdagen, en utav punkterna denna gång va om rasister och rasistiska tankar osv. Jag såg bara slutet så jag kan inte uttala mig om allt som sades och skreks, men en utav dom sista kommentarerna va från komikern Özz Nûjen, han säger: "- "Vi" kan aldrig bli "vi" om inte "ni" slutar säga "ni"." Slutcitat. Och han syftar då på att endel svenskar utan invandrarbakgrund i publiken säger "ni" om invandrare, men hallå? Vad är det han själv gör? Han säger ju precis samma sak.. "Ni".. Om Sverige ska kunna bli ett "vi" så ska väl inte han och många med han få kalla oss svenskar utan invandrarbakgrund för "Ni" heller. Jag blev lite splittrad i hans uttalande, själv anser jag att alla bara är, tror inte vi behöver någon stämpel. Låt oss bara leva tillsammans.  Viktig fråga, bra program.

Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback