10/9

Shit va häftigt!

Okej, för er som inte känner mig så måste jag först bara beskriva min hy. Jag har i princip aldrig haft en finne, och får jag en så blir den aldrig "riktig" utan är bara lite röd och sen går den ner igen. Jag har väldigt len hud och aldrig haft några problam alls.
Men så nu under nollningen så hade vi vit fet smink i ansiktet och jag kände nästan lite hur huden kändes konstig men tänkte inte mer på det, dagen efter hade jag blivit röd flammig runt näsan och på hakan. Men det va ändå inte så farligt då. Men igår så såg jag (enligt mig) "förjävlig" ut. På andra människor kanske detta skulle va helt normalt men jag har aldrig haft så. Det va typ som "små-finnar" hmm vad heter det? Ingen aning.. iallafall så trodde ja de skulle gå bort under natten men det gjorde det inte.. så jag tänkte att shit, här måste nåt göras!
Letade fram ett Clinique-prov jag hade i skåpet, ni vet sån tre-stegs-grej. Tvål-rengöringsblabla-lotion. Efter rengöring började jag nästan gråta för jag såg helt förstörd ut, så jag smörjde in mig och gick och satte mig framför tvn. Fem minuter senare typ så kände jag lite runt näsan och så och allt kändes lent igen, gick till spegeln och POFF, allt va borta !!!! Helt sjuuuukt !!! Hur kan nåt va sååå jävla bra???

Så detta är ett tips till alla er med dålig hy i ansiktet, prova, jag veeet att det e dyrt, men det har sin anledning. Super bra!

Idag är jag ledig från skolan, eller ja, från föreläsningar. Men jag ska åka till mamma och skriva ut lite saker, sen plugga lite med dom papprena. Ska även städa lite, börjar få ordning igen efter stöket som varit efter nollningen då man bara vänt i dörren.


Ajusst det förresten! Jag ska jobba i helgen :) Kände att jag behövde en vit helg nu efter två veckors alkoholism, men känner mig själv rätt att jag gärna hade gått ut ändå.. Så då tog jag tillfället i akt att tjäna lite pengar, smart va? ;)

Nu ska jag sätta igång med allt som ska göras denna "lediga" dag...


Ha en bra onsdag.

Emelie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback